Alle CIM-forelesningsnotater – et minimarkedsføringskurs

Collaborative Data Solutions at Canada Data Forum
Post Reply
rabia963

Alle CIM-forelesningsnotater – et minimarkedsføringskurs

Post by rabia963 »

Gjennom min Chartered Institue of Marketing (CIM) kvalifisering i profesjonell markedsføring, har jeg skrevet opp forelesningsnotater for å gi en liten smakebit på hva du kan forvente hvis du vurderer å ta kurset selv; eller hvis du bare er ute etter markedsføringsråd om verktøy, modeller og strategier. Det er et veldig verdifullt kurs hvis du er interessert i markedsføring. Jeg fant det spesielt verdt å fullføre kurset samtidig med arbeidet, siden det ga muligheter til å lære nye taktikker både fra et teori- og klientorientert synspunkt.

Mine CIM-forelesningsnotater er i de tre følgende delene:

Markedsføringsmodul
En markedsførerrolle er viktig for å drive suksess til virksomheten og levere resultater. Denne modulen tar deg gjennom grunnlaget for markedsføring, og jeg vil sterkt anbefale denne som en frittstående modul for alle som leter etter en karriere innen markedsføring, hvis du ikke ønsker å ta hele kurset. Den skisserer en forståelse av hvordan ytre miljøpåvirkninger påvirker planlegging, og hvordan e-postliste for bedrifter og forbrukere informasjon muliggjør beslutningstaking. Markedsføringsmiksen var et sentralt element i denne enheten, og hvordan du kan bruke markedsføringsmiksen for å møte markeds- og kundebehov. Se nedenfor for mine CIM-forelesningsnotater om markedsføringsmodulen:

Image

Uke 1 – Markedsføringens stilling i en virksomhet
Markedsføring definert! Utforske definisjonen av markedsføring, dens funksjoner og roller den spiller i en virksomhet. Denne bloggen inneholder også en flott beskrivelse av nøkkelbegreper og nyttige definisjoner!

Uke 2 – Planlegging og kjøpsatferd
Denne bloggen utforsker markedsføringsplanleggingsprosessen, hvorfor den er en viktig del av markedsføringen, og hvordan kjøpsatferd påvirker kjøpsbeslutningen. Disse forelesningsnotatene utforsker også hvordan påvirkere har en innvirkning på virksomheten eller kunden/forbrukeren som miljømessig, sosialt og politisk.

Uke 3 – Faktorer og trender i markedsmiljøet
Trender er viktige for markedsførere ettersom de hjelper oss å identifisere hvilken retning markedsføring tar på forhånd. Når vi kjenner til trender før de skjer, kan vi forstå hva som fungerer og ikke fungerer, og deretter implementere denne endringen før konkurrentene dine gjør det.
Post Reply